Zuccini-mania

Underbara Oma lurade mig idag.
Hon har ett helt fantastiskt trädgårdsland, där allt som planteras växer i överflöd.

En av grödorna är zuccini, eller som Oma säger: "quitsch-quatsch".

Konversation idag.

Oma: Vill du ha quitsch-quatsch eller pumpa?
Jag: Åh, jag provar jättegärna pumpan! (Ny gröda för i år)
Oma: Nej.. vill du inte ha quitsch-quatsch istället?
Jag: Nej, jag provar jättegärna pumpan tack.
Oma: Nej, det är för mycket pumpa. Du får smaka sen. Ta en quitsch-quatsch, bara en?
Jag: OK, en. Tack.

Well... I say no more.

Här i jämförelse med average "quitsch-quatsch"


Här i jämförelse med average pregosaurius.


Average "quitsch-quatsch" i jämförelse med average pregosaurius.


Genomskuren i jämförelse med Becka-ansikte.


Matchvikt quitsch-quatscht: ca 1,5kg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0