Ledig söndag

Ah, vakna av sig själv...

Sitter och jobbar lite smått på ett träningsupplägg och schema för våren.

Med siktet inställt på halvmaran (fis i rymden tycker vissa, men utmaning för mig) ser upplägget lite annorlunda ut mot vad jag kört hittills.

Mer kondition (ve och fasa) och mindre styrka.

Jag ska hata konditionen tills jag lär mig älska den - det är målet.

Jag tänker mig ett upplägg med varannanveckasystem.

Varannan vecka: 3 konditionspass + 2 styrkepass
Varannan vecka: 3 styrkepass + 2 konditionspass

Vad tros om det?

Istället för att dela upp kroppen på gymet tänker jag försöka få in ett par push-pass + bål och ben på gymet.
På så vis får jag styrketräning för hela kroppen plus lite extra fokus på de viktiga muskelgrupperna för löpning.


Hur som helst, nu är det bara att skissa upp de första fyra veckornas pass och prova.


Idag står lätt joggning på schemat. Dels för att jag äntligen hittat mina broddar, och dels för att axeln är totalkass efter skridskoturen igår.
(Ibland är det bättre att faktiskt vurpa än att totalparera med en kropp a'la kylskåp)

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0