Vårkvällar

Alltså, vårkvällar kan nog vara en av mina topp tio favoritsaker.
När jag går ute en sval vårkväll tänker jag av någon anledning alltid på tiden då jag tränade judo.
Det är nästan så jag känner tyngden från väskan, och skavet när axelremmen skär in...

Så gott som varje dag släpades den till och från dojon.
Som vi skrattade, bastade, tränade, rullade i snö (inte på våren då), dansade barfota i sommarregn...

Idag var också en fin dag. Zumbade (roligt men tungt och svettigt, ingen hit att fira in vårledighet med ett gäng bärs dagen innan), sedan påskbord hos päronen med farmor, farfar och Dan.

Hann även med att sola litelitelite på altanen, och bli tittad på anklagande av en liten men på tok för varm hund, som fått för sig att det är mitt fel att det blir alldeles för varmt att sitta och håra i knät mitt i solen.

<--Chili anklagar mig för att det är för varmt.

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0