Utkast: Maj 13, 2010

Sitter här med frukostflingorna och försöker återhämta mig från nattens drömsekvenser.

1) Drömde att hela familjen K åkte karusell på marknaden.
Fast det blev en sån gruvvagn som det brukar vara på tex Indiana Jones.

Förden började naturligtvis att spåra ur, men jag visste att det fanns en  "drömfångare" som kunde fånga en och dra personen ut ur drömmen om det behövdes.

Fine, no fear bara full fart längs spåret. Upp och ner, svängar... fortfortfort.

Runt sista kröken gick spåret in genom en lucka, tråkigt nog trillade jag ur och flög genom luften in i väggen bredvid luckan.

I samma stund jag skulle ha slagit i väggen blev jag "drömfångad" och vaknade i min säng.

Tyckte väl egetnlgien att det var en ganska spännande dröm, så ja vände på mig och somnade om.

2) Drömde att jag skulle åka hem från nånstans, kanske Uppsala för att KG hade köpt en MC.

Först körde jag bilen.
Kanhända att det gick lite fort när jag såg polisen med kamera.
Kanhända att jag bromsade in lite för kraftigt för att det inte skulle märkas.
Kan hända att bakhjulet lyfte lite...

...............Bakhjulet?! Jaha? Här kör jag plötsligt MC?!

Blev i alla fall invinkad och kände att jag satt rätt rejält i skiten. Dock bestämde jag mig för att mörka att jag inte hade MCkort så länge som möjligt.

Polisen var supertrevlig och upplyste om att det visst gick 35km/h för fort.

- OJ, men gud...
- Jovisst, sa polisen, det var ju inte så bra.
- Nej, det var inte alls bra.
Så drog han i sin skjorta
- Och den här är för tunn!
Jag hade bara linne på mig. Vilken idiot åker i bara linne? Men jag tänkte att det inte var mitt fel eftersom jag körde bil.... en tanke fladdrade lite försynt förbi om vad som hände med bilen egentligen?
- Men det är ju lätt hänt, vi kikar lite här så får vi se.

Så satte han sig bakpå MCn och sa att jag skulle köra.
(Tråkigt att det var typ nu som det faktiskt spelade in att jag aldrig kört en MC i hela mitt liv).
Fick i alla fall fart på MCn när den började pipa jättemycket.

- Vad ska du göra när den här blinkar och när det låter såhär? Frågade polisen
Jag började försöka stamma fram nåt om att sakta in när han tog över och sa
- Köra fortare? HAHAHAHAHA
Jag kände mig räddad och skämtade med
- Ja, hehe, "inled bakhjulskörning"

Sen hoppade polisen av och höll i MCn bak.
- Nu ska vi se hur du klarar tjoubapidoba (minns inte vad han sa, men nån term jag inte förstod)
-?
- Alltså hur du kan lyfta bakhjulet för att hitta nytt fäste.

Jaha, men skitenkelt... eller? Eftersom jag fortfarande ville mörka att jag inte alls vare sig kunde eller fick köra MC tänkte jag att det bara var att nypa om handbromserna och lufta baken.

TADAAAA Majfluga MCproffs, till er tjänst. Hur enkelt som helst, och jag vitsade lite, vände på en femöring med framhjulet i backen och bakänden svängande runt.

Poliserna blev inmpis, och började säga att jag klarade mig undan att bli av med körkortet i alla fall, eftersom jag var så trevlig och vitsig.

Jag smög försiktigt ner plånboken i fickan och var sååå nära att få åka därifrån... när han ville se körkortet.
- Åneeeej, sa jag, kanske lite mer förvånad än vad somv ar sant?
- Vad?
- Du kommer förstå, jag kom på en grej...

Så fick han körkortet, tittade länge på det.
- Vadå?
Jag såg ytterligare en lucka och började ta tillbaka kortet.
- Ingenting, jag var ful på bilden...

Då såg han att jag inte hade MC-kort. Typiskt!

Mamma och pappa fick komma och hämta mig, men jag skulle få köra MCn hem och skulle inte hamna i fängelse eller bli av med körkortet. Så strax innan vi skulle tröstfika vaknade jag igen.

Lite lätt fnissig, ville jag veta vart det bar nu så jag somnade om igen.

3) ..... ånej... Nu kommer jag inte längre ihåg den tredje... å typiskt. skulle ha skrivit stödord till den innen jag började med MC-kortet. Nope, helt borta..

Nåväl, egentligen ska jag ju inte ens sitta här och skriva om drömmar, utan läsa Marketing communications.


MC
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0