Äntligen över... hoppas jag

Gud vad skönt att ha den där tentan bakom sig. Det har varit en pärs att ta sig dit, och kanske inte helt oväntat strulades det med tentan också.

De som hängt med ett tag har säkert en minnesbild över att jag brukar vara lite lätt matt vad det gäller skolans utbud av pedagoger. Pricewinner nr1 har varit ansvarig för ovan nämnda kurs (trots att hon under en tidigare kurs blivit utbytt pga strul). Jag orkar inte dra hela pajashistorien (för det har varit en fars från början till slut) utan nöjer mig med vad som orsakade nervösa galenskapsskratt bland studenterna i tentamenssalen.

20% av tentamen har varit möjliga att göra i förväg på webben. Supersmart, eftersom det är en ganska tidskrävande del som var skön att slippa på tentadagen. Därför har man även haft möjlighet att förbereda delen genom att samla olika formler och mallar.

Därefter kunde man kanske tro att det var lugnt, vi skulle få 7poäng för dessa frågor och det skulle innebära att man inte behövde svara på motsvarande frågor på tentan.

Så kommer tentamensdagen och motsvarande frågor är värda 14poäng.
?

Alltså dubbelt så mycket. Då kraven för godkänt var 19poäng var vi som gjort webbprovet tvugna att skrapa ihop 12poäng av den andra, svårare delen medan om man inte hade gjort dem utan pluggat istället pluggat in dem till tentan bara behövde 5poäng av den svårare delen.

Jahapp, tack så mycket. Hade varit fint att få veta det innan för att lägga upp studierna på ett annat sätt, menmen...

Så till den sista frågan, där vi skulle förklara en ökning mellan två perioder.
1) Sidorna om = var olika
2) Formlerna var omöjliga (alltså fel och därmed oläsbara)
3) OM vi nu skulle korrigera formlerna hade det skett en minskning...

Som sagt, skönt att det är över. Idag har dagen vigts åt diverse arbetsansökningar samt revisionsmöte. Snart ska jag dessutom knalla ner till Turistbyrån och presentera mig.

Would you hire this?

Det verkar dessutom vara våffeldagen, så jag ska nog handla lite sen för att kunna överraska farlini med våffelfrukost när han vaknar.

TÅFFEL/T

Kommentarer
Postat av: sofia

tror du alltså den muskeln du nämde, eller vad det nu var haha, orsakade både ryggontet och ontet framsida mage?

frida skrev foglossning men det tror jag inte alls att det är då det ju sitter i bäckenet...

2010-03-25 @ 19:29:46
URL: http://soffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0