Svininfluensa

Igår var jag då och fick den berömda sprutan. Härligt! Men jag erkänner mig besegrad och planerar att hänga med ett tag till, så på råd från min läkare knallade jag snällt ner till vårdcentralen.

Mådde helt som vanligt, tills på kvällen när jag blev lite låg. När det var sovdags fick jag frossa och huvudvärk.

I morse vaknade jag av att älskling försiktigt kände mig på pannan för att se om jag levde. Jag har legat blick stilla i 12 timmar under täcke och filt. Hade han inte väckt mig halv 12 hade jag nog sovit än.

Fy vilken dag. Har haft ont i precis hela kroppen. Som om jag fått ett ordentligt kok stryk och sedan legat ute i snön (för det snöar weeei) och stelnat till.

Är det såhär det känns bara av de minibaciller som var i sprutan är jag verkligt glad att jag tog den. Att först ligga såhär (i bästa fall) i två veckor och sedan börja jolla med nån lunginflammation...

Jag vet inte om man dör av det, men jag tror jag skulle vilja det då...

(Bilden är lånad från http://blogg.aftonbladet.se/30091/2009/07/svininfluensa-1 )

Nu ska jag bädda ner mig i soffan. Kanske fixa lite o'boy...

KG och svåger är och packar älgkött. haha. ha...



ynklig//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0