Drömsekvens (värt att läsa hela)

Måste bara berätta om nattens dröm;

Jag och Julia skulle gå (ja gå) till IKEA.
Medan jag väntade på att hon skulle komma knallde jag lite sakteliga längsmed en strand.

Jag såg en liten brygga och skulle gå upp för den när ett får kom förbi.
Det var ett talande får, och jag fattade inte att jag hittills inte förstått vad får säger.

Fåret sa; Jag äter ett hjortkadver som ligger därborta.

Tänkte att det var lite märkligt att får äter hjortkadaver (inte att de pratar) när fårets polare Geten kom gåendes.
Geten pratade naturligtvis inte, det vet ju alla att getter inte pratar.

Strax efter kom den tredje lille vännen som var en mushjort, eller dikdik.

De skuttade alla tre på sina små klövar efter mig längsmed stranden när dikdiken trillade i vattnet.

Då blev den liksom förlamad och uppfluffad och flöt som en kork.

Det kan vara bland det sjukaste jag sett i hela mitt liv, dikdik guppar runt...

Så jag fick försöka fiska/puffa/leda den mot land och när det blev grunt skrapade den nosen i lerbottnen.


-------------------------------------------------------------

När jag berättade för Julia om händelsen på väg till IKEA sa hon helt sonika att det inte var speciellt konstigt, så gjorde hennes kaniner också när de trillade i vattnet.

Väl på IKEA  (som såg ut ungefär som Lager157 i Sågmyra förutom att det innehöll diverse inredningsdetaljer, möbler, blommor, mat och kläder) förklarade hon att vi inte skulle titta på några möbler idag, bara kläder.

Därefter tillkännagav hon att hon skulle fortsätta sin utbildning ovanför Mälaren (inte ovanför geografiskt utan ovanför som mot himlen) för att kunna bygga på med Flygledarutbildningen hon alltid pratat om (?)

Jag mådde lite dåligt över att jag kunnat missa det så fatalt, och vaknade med en rynka mellan ögonbrynen.

Sedan fnissade jag hela vägen till skolan....

DikDik

http://www.leo67.eu/pics/DikDik.JPG


tokeri/T

Kommentarer
Postat av: mallegroda

Jag vill inte vara sån, men jag fattade inte vad ett dikdik var, menar du ett kid? rådjurskid?

2009-11-24 @ 09:28:51
Postat av: Therese

Mallegroda; pekar på bilden

2009-11-24 @ 11:02:13
URL: http://majfluga.blogg.se/
Postat av: Otoshi

Hahaha!! Ingen kan som TK =) Du är ju bara bäst!!

2009-11-24 @ 22:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0