Vattenblåsa deluxe

Eventuellt äckelinläggsvarning för känsliga läsare:

Idag var dagen då jag fattade ett beslut om att jag inte tänker gå omkring på en vätskefylld kudde längre. De nya träningsskorna har med än generöst närt en blåsa på min ena häl så att den under två veckors tid har kunnat växa sig stor och stark. Slutarean var ca 2x5cm. (+ca 0,5cm hög)

Idag stack jag så hål på den och kunde med en liten smidig operation hålla upp ett litet hål i skinnet och på så vis hälla (ja, hälla) ut vattnet. Utan att överdriva skulle jag uppskatta mängden till 1-2matskedar vatten.

Kul med operation!

<---le pied



Nackdelen är att det efteråt inte har känts så skönt att kliva/skava på hälen vilket har lett till en påtvingad vilodag. Det är aldrig kul. Så nu har jag varit rastlös hela kvällen och slökollat på TV.

Förhoppningsvis har det torkat ur så pass till imorgon att jga kan dölja fanskapet med compeed. (<--ännu en av guds gåvor till mänskligheten)

Huppeltuppel, ska spela lite struntspel nu och förhoppningsvis somna i tid trots understimulering. Imorgon är det dags för tentamen....

Kuddfot/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0