När det inte låter plulung

Måndag igen då, veckorna går bara fortare och fortare. Om ca 40min borde JW komma förbi så vi kan ta en liten trivselpromenad innan det börjar regna igen. Morgonvändan övklarades i regn. Klockan stör vid 06, trött som ett as och hör hur det öser ner utanför. Vissa dagar är det lättare att gå upp och ut än andra...

Hade sista föreläsningen på HÖKen också. Skönt. Tror jag. Beror på hur det går på tentan om tre veckor.

Igår råkade jag cykla till Norberg. Tänkte kolla upp en grej och vart det låg. Helt fantastiskt impulisivt och efter att ha skruvat och pumpat och meckat med cykeln bar det av på en liten nätt premiärrunda bestående av 27km uppförsbacke och motvär utan skådad make. När jag väl kom fram till skylten:

Var det 7 fucking kilometer kvar!! Dock klarade jag mig från regn nästan hela vägen. Pausade varje timme, tittade på vitsippor, käkade kexchoklad
och sedan hem igen.




Det sjukaste var att vinden INTE vände på vägen hem, så jag kunde njuta av medvind och nedförsbacke så gott som hela vägen. Dit tog det 2 timmar, hem 1 timme och 20min, så det var lite skillnad. Stumheten var påtaglig sista backen...

Kul när man börjar orka lite mer, och kan ge sig ut på liknande galenskaper och tycka att det är trevligt och kul, även om det är lite arbetsamt.

När jag kom hem vankades makaroner och korv hemma hos föräldrarna, och efter maten kom svåger och J förbi med munkar. Kaffefikat senare käkade vi pizza och rockade guitarHero en stund innan jag slängde mig på sängen för en stund med "Marley&me".

Det börjar dra ihop sig för semesterplanering också. Vilket kanske låter lätt men för mig är det allt annat. Det finns så mycket jag vill göra i sommar, men de finansiella medlen är så att säga begränsade och av nån anledning är jag rädd att välja fel och därmed vara tvungen att välja bort något som jag egentligen vill göra. Helst vill jag planera så lite som möjligt. Ta dagen som den kommer hela sommaren och verkligen bara vara. Helst... Så gott som hela livet handlar ändå om planering, planering, planering. Just i sommar har jag ingenting fast inplanerat, det skulle vara fint att fortsätta ha det så. Det är vad jag vill.

Nu ska jag dricka vatten och kanske spela lite cake mania istället för att plugga.

Kaka/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0