Även den längsta av dagar måste få ta slut.

Grillningen med KGs kamrater var trivsam. Själv var jag chaufför vilket var väldigt skönt. Alla var fina förutom nåt offer som var någons "pojkvän". "Pojkvän" för att han med tanke på ålder var långt ifrån "pojke" och pga av andra andledningar var långtifrån vän. Vissa måste helt enkelt förstå att alla inte KAN, inte bör och inte ska dricka alkohol. Kära hjärtanes säger jag. Dumpa gubbfan efter vägen! Utöver honom var det dock väldigt trevligt och ajg skrattade så jag har träningsvärk i magen idag. Den ena roligare kommentaren efter den andra haglade som den värsta skur genom luften hela kvällen. Uttryckssätt från dalarna måste vara det roligaste som finns!

Tyvärr är den enda jag minns nu:

 "Man måste vårda sina kurvor"
"Jag vet"
"Du har inga kurvor, du en form"

En tanke som ofta slagit mig är hur "konstig" man är om man på en fest inte dricker och egentligen inte har någon anledning till det. "Varför är du nykter?" "För att jag vill." Det följs aldrig av ett "OK, vill du ha saft istället?". Utan snarare "är du på smällen? Döende? Renlevnadsmänniska?" osv.
För att inte tala om detta eviga trugande. "Men eeen öl?" "Nej, jag kör." "Men en drink då? Jag kan blanda." "Du är duktig, men nejtack." Men jag antar att det är för att dämpa samvetet hos den som faktiskt dricker. "Om jag är dålig känns det bättre om alla andra också är det."

Nu har jag setat med bodelningar och arvsrätt så jag är alldeles kollrig i huvudet. Här och nu kvart i fem, sätter jag punkt för dagen och fortsätter helt sonika imorgon.

Älskling har givit sig av till Dala-Floda med sin bror så jag är gräsänka tills imorrnkväll eller söndag. Moahahaha *hoppar galenpanna och sjunger struntvisor* klart jag inte gör.



Det är bra att vara ensam några timmar så jag får någonting vettigt gjort. Lättare att koncentrera sig när det inte är någon som hela tiden gör roligare saker här hemma. Summa summarum av dagens studier är åtminstone att jag lyckats läsa klart boken och gjort mer än hälften av de frågor som ska vara besvarade på måndag. Resten borde jag hinna imorgon förmiddag innan det är dags för lekar med gladbarnen. Raffe, Grodflickan och Stiido!!! <3 Det ska bli supermysigt.
Hoppas på gott väder så vi kan grilla lite i kvällssolen.

Nu återstår en trivselrunda på bertget mitt i staden och sen ska jag försöka städa lite här hemma så jag kanske kan klämma en pizza utan att känna mig alltför onödig.

Mattsprall/T

Kommentarer
Postat av: Sandy

Va? Var du nykter - är du gravid ;)?

2009-05-01 @ 21:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0