Hitta hit och hitta dit, jag är väl där jag hamnar?

Så var även denna vecka till ända och tiden traskar på som den tagit sig för vana att göra genom hundratals år.
Just idag traskar den dessutom extra fort i och med det faktum att den haft så bråttom att den känt sig tvingad att hoppa över en timme. Allt naturligtvis i enlighet med lagen om alltings jävlighet eftersom jag fått för vana att av mig själv vakna klockan 07.

Afrodansen igår var helt fantastisk. Skaka rumpa och hylla himlen, spela trumma och lyft simba... :) Jag är mycket tillfreds med upplägget. Hoppas nu bara att det finns inrtessenter och möjligheter nog för att fortsätta med detta färgstarka inslag i träningsschemat. Visserligen skulle jag själv kunna tänka mig att hålla i ett liknande pass, men jag vet inte om jag vill det egentligen eller om det är nyhetens behag som än en gång slagit sina klor i mig.

En nyhet i Hedemora är retrofiket vid polisstationen. Retro? Absolut. Mysigt? Jepp. Men 40 spänn för en rostad macka... det gör jag nog både bättre, billigare och snabbare själv. =/ Hur som helst är det ett trevligt ställe att då och då kunna inmundiga en kopp kaffe i trivsamhetens tecken. Särskilt i sommar om det lbir uteservering på bakgården. Ett alternativ till Wienan´s solservering under heta dagar. (Även om inget, och då menar jag INGET någonsin kommer kunna mäta sig med wienan).

Det har varit en rik helg, umgänget med vännerna piggar alltid upp och det är ett mysterium att man inte tar sig mer tid i allt för att hämta kraft. Förmodligen skulle vi alla tjäna på att vila tillsammans istället för på varsit sofflock.

Igår var dessutom första gången som jag uppriktigt glömt morgonpromenaden. Först  försov jag mig ju, och tanken var hela dagen att jag skulle ta en kvällspromenad istället, men jag glömde bort det!! =O Helt sjuvkt! Nåväl, idag är ordningen återställd. Älskling gjorde mig sällskap och vi tov vägen förbi ICA och köpte lyxfrukost.

Hittills har det varit en slö men lyxig söndag. Jogurt och nybakat bröd med ost och honung till frukost, stekt kalvkött med potatisgratäng och kryddstark bearnaisesås till lunch... (allt naturligtvis en aning förskjutet återigen på grund av rådande tidsomständigheter.)

Efter att ha legat på golvet, studsat på yogabollen, slösurfat, pluggat lite, läst Pralin har vi nu slut på idéer. Det blir inte lättare av att jag är ganska trött och har en träningsvärk i ryggen som inte är av denna värld och som i sin tur gör att mitt rörelsemönster mest liknar en gammal skatas. Just ja, jag har även lagt lite snus hos fikusen i hopp om att ta kol på några av blomflugorna from Hell.

Knop för knop glider ur greppet, men än så länge kommer de för sällan för att ta någon notis om.

                      
Fina tankar om stjärnor och universums oändlighet/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0