Vampyrträsket

Har just sträckläst första boken i "Twilightserien" eller vad man ska kalla den.

"Om jag kunde drömma"


Precis som i filmen, vaggas man snabbt in i dess behagliga stämning. Jag kan inte beskriva den som annat än just behaglig.

Jag gillade filmen. Visst den är ganska cheezy på sina ställen och man blir nästan generad över karaktärernas pinsamma flämtanden i tid och otid (och i samband med varenda replik) men det stillsamma pianoplinket i bakgrunden, dimmorna och det magiska och mystiska som alltid finns runt vampyrer fångar mig, faschinerar mig och trollbinder mig.

Boken är definitivt bättre än filmen. Inledningen gjorde mig orolig att den enbart skulle spegla filmen och jag var inte alls särskilt motiverad att läsa historien om igen. Efter något kapitel ändrade jag dock uppfattning, när det gick upp för mig att filmatiseringen är väldigt komprimerad och anpassad för att passa just som film.

Jag lät mig så vaggas in i stämningen, sida efter sida, timme efter timme....

*kastar mig över bok 2...*
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0