Summa summarum Påsk

En skön och händelserik påskhelg senare är vi åter i civilisationen. Det har verkligen varit en underbar helg, med strålande väder och god mat.

Vi åkte till stugan på torsdagseftermiddagen och däckade direkt efter kvällsmaten. När jag sedan vaknade igen efter en 11timamrssovning visade det sig att svärfar trillat och tagit emot sig med ansiktet och därför befann sig på falu lasarett.
Där konstaterade man att en flisa slagits ur ryggraden men att ingen fara befann sig på något tak. Ändå blev han kvar över natten för observation.


Dagen bestod mestadels i att filma svåger på isen i hopp om att kunna fånga ett tidigt bad på film. Dock lyckades jag missa alla tre tillfällen som gavs...

En annan rolig händelse var när bröderna G skulle skjuta prick med luftgevär. Efter åtskilliga skott varav inget träffat bestämde de sig för att kliva fram några steg. Jag ville också provskjuta lite och blev tillsagd att "det är OK att börja vid trädet för dig". Dock laddade jag och stod från samma håll som de båda och träffade naturligtvis på första skottet. *håller tillbaka ett ondskefullt förnöjt skratt*. Trots utlovade tårar om jag "mooot förmooodan" skulle träffa var det enbart under muttranden som bröderna gick fram för att sätta tillbaka vimpeln som var målet. (och som jag med mitt skott skjutit bort) Älskling kunde inte nöja sig med att stå vid trädet när jag träffat, så han provade från samma avstånd igen och träffade lite på kanten och satte vimpeln i gungning. "Det vore ju sjukt om du träffade nu när den svajar."

träff!


Hohoho... ibland blir man lite för nöjd för sitt eget bästa. (tillägger dock att jag ett flertal missar senare träffade med vad jag sade var sista skottet) Man måste få skryta lite ibland också.

Lillen anglade för fullt och lyckades få upp lite fisk. Det promenerades, stimmades, spelades kort, åts godis <---1,5kg(gääk), åts mat, gullades bebis, gullades katt, bastades, dracks öl, solades, pysslades, hackades is, sovs middag och klövs ved.
säkerligen flera ton.



Igår åkte vi hem direkt efter frukost för att hinna före alla "nuskavihemfrånfjällenefterpåsktrafikanter" och hann därmed träffa lillasyster som hastigast vid päronens påskbord med farmor och farfar.

Proppmätt slappade jag sen bort resten av dagen (klämde i mig lite till godis förstås) innan det äntligen var läggdags.

Idag börjar detox deluxe! Sockret måste ur kroppen och därmed basta.

Morgonpromenaden är avklarad och nu ska jag iväg till skolan.

detox/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0