Tripp och studieskulder

Nyligen hemkommen efter en fantastisk vistelse i vår kära huvfudstad. Efter att ha mött upp kära fröken Ebola tunnelbanade vi oss in till stan där vi väntade i fyra år på att en sommarjobbsushikille slicade avocado. Man fååår hjälpa sommarjobbare när det är körigt.. den tiden det tog hade räckt för att koka fisken...Ebola var helt galen. <3

 Vi satt i gräset i en park hela lördagseftermiddagen och lapade ömsom sol, ömsom öl i gott sällskap innan vi drog vidare till en närbelägen pub och käkade lite mat. Kul att träffa Katten igen. Det var så himla längesen, men kändes precis som vanligt.

Idag nappade vi honom med oss till Dalarön och tittade på överdådiga hus och hade picknick.

Termin efter termin på högskolan tickar förbi, och ibland känns det verkligen som om jag ändå bara står och stampar. Jag vill ha ett jobb. Jag vill lära mig jobbet på jobbet, vill lära mig der praktiska, hur det faktiskt fungerar, inte bara rabbla och pränta in en massa teorier ur läroböcker... Och ska jag göra det vill jag veta vad jag använder det till... Jag vill inte nöta in fyrtio olika modeller och analysmodeller, jag vill vara med på riktigt!

Ge mig ett jobb. Lär mig! Jag kanske inte kan äga vilket jobb som helst när jag kommer dit, men jag vet att jag kan lära mig vad som helst!

Suck! Nu ska jag slå duschen och sedan sängen. Imorgon är ännu en dag av juridik. (förhoppningsvis med givande föreläsare, men det ska man väl inte räkna med).

Trött, matt och bitter.
nej/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0