mm..mat...

Det första man tänker när man vaknar på tisdagsmorgnar numera brukar vara "yes, idag är det the mentalist". Men är klockan halv 6 skiter man rätt hårt i vad det är på TV om X-antal timmar. Morgonpromenaden var dock till yttersta belåtenhet. Raska steg i takt med att solen går upp. Härligt att vakna samtidight som dagen. Chysst frukost innan det bar iväg till skolan för lite introduktion. Galet skönt att vara klar med skolan klockan 9 på morgonen, hehe vad gör man då? Tjyvkopierar diverse case kanske och hämtar ut tentan som jag med gott samvete kan säga gick mycket bra. Kul när man lyckas prestera när det gäller sådant som är viktigt för en själv också.

När jag kom hem pluggade jag en stund innan jag gjorde stan och inhandlade post-its och huvdårdsprodukter för 600spänn... yaiks! Men det får vara värt det för att slippa nya finnar varje dag.

Älskling vaknade framåt lunch, lagom till lyxlunchen delux bestående av ungsbakad lax i chillisås med wokade grönsaker och ris i soja. Jag är nöjd. Det har varit roligt att alga mat i ett par dagar (kul när man har riktiga råvaror antar jag) och det märks. I måndags serverades till exempel stekt kalvkött med vitlökssmör, potatisgratäng och stark beasås.

Sen drog vi till L-hyttan en sväng och stötte på väg ut till bilen på det minsta lilla knytt man kan tänka sig. Knyttet kallades Nemo och kommer förmodligen en dag att bli en cavalier king charles spaniel. Även om det var svårt att tro vid blotta anblicken av en frysande liten 9veckors valp.

Efter kvällspromenaden lagade vi ugnsbakade wraps med rostbiff vilket även fick tjäna som dagens lunch. Nu på kvällen blev det pannkaka. (Yep, det äts en del här)

Vi var och tittade på grannfamiljens hus idag också. Vilket palats! Det kommer bli helt fantastiskt när det blir klart, verkligen. Höga fönster, rymligt och högt i tak... mmm.

Ingen gymping på hela veckan, strålande. Men idag gick jag i alla fall en vända runt berget i morse och en timme till nu på kvällen.

Nog för idag.
pannkaka/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0