Bergochdalbanedag

(Jo, tro det eller ej, det är ett enda ord)

Började äckligt bra. Vaknade 07 efter att ha sovit som en stock hela natten.
Mysfrukosterade med bästa maken i världen.

Dipp: Avslag på garantin som skulle täcka "allt" gällande bilens haveri.
Ringde upp bolaget och var väl kanske inte jättelen i tonen, men ändå samlad.

Orsak? Den aktuella delen sitter "uuuuutanpå motorblocket". Garantin täcker bara "iiiinvääändiga komponenter" och allt annat.

Upp igen: Barnmorskebesök. Supermysig och vi känner oss båda helt trygga med henne.
Så när vi gick därifrån var det med lätta steg och glatt humör.

Promenderade till verkstaden för att lösa ut bilen. Trevligt bemötande gör mig alltid på bra humör, och felet är åtgärdat.

Dipp: Upptäcker att mina nycklar är borta. Och tydligen har jag inte lämnat dem på disken på verkstan.
Bättrar på dipen: Snubbe har ställt bärgningsbil mitt i grindöppningen, så jag inte kommer ut från parkeringen.
Där ska inte bara en, utan två (2) bilar lastas på innan den flyttas.

Topp: Hittar nyckelknippan i trapphuset där jag knutit mina skor.

Drar till Falun för att ta sprutor och får toppbesked att det är sista gången. Evvah! Vissa kan behöva köra en vända till efter 10år, men de flesta står sig resten av livet.

Tre år, tre sprutor var sjätte vecka eller oftare.. över!

Dipp: Idiotbrud kutar ut bakom en buss och springer mellan bilarna över vägen. 80-väg med pärlband i båda riktningar. Liiiite för nära att jag träffade henne med bilen för att det ska kännas helt ok.

Uppåttjack: Handlade m&ms.

Nu soffläge... vilken dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0