Fel bil

En sak som kan hända (och oavsett vad KG säger så tror jag det kan hända de flesta) är att man tar fel på bil.

Inte bara då så att man hejar på en bil, vars förare man inte alls känner, utan även så att man tar fel på parkerad bil och tror att random persons bil är ens egen.

En sådan situation uppstod för ett antal år sedan när jag skulle ta ut pengar.

För den som känner till Hedemora som stad är det säkert bekant hur bilarna parkeras på rad utanför sparbanken.

När jag tagit ut pengar gick jag, medan jag fokuserat stoppade de dyrbara sedlarna i plånboken, och satt mig i passagerarsätet i vår röda bil. När jag i en rörelse stängt dörren och fått på mig bältet tittar jag upp.

Och noterar att det inte alls är mitt sällskap som sitter bakom ratten.

För ett ögonblick ser vi på varandra under tystnad. Ungefär som man kan tänka sig att två, för varandra okända, personer skulle titta på varandra och undra vad fan det var som hände?

Utan att ett ord yttras av någon, får jag av mig bältet och kliver ur bilen.

Medan jag chockad går i riktning nästa (rätta) röda bil, ser mitt riktiga sällskap mannen i fråga bryta ihop över ratten i ett hysteriskt skrattanfall.



Slutet gott, majfluga generad.

 


Kommentarer
Postat av: sofia

Hahhahahahhahahhahahhaa Jag dööööööör av skratt här borta!!!!!!!!!!!!!!!

2011-07-24 @ 22:08:15
URL: http://echoings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0