Bilar

Ibland, inte särskilt ofta om jag ska vara ärlig, men ibland önskar jag att jag var lite mer intresserad av bilar.

Det är verkligen en djungel, särskilt tex om man ska köpa sig en.



Efter gårdagens rekrunda har jag insett att Snygga bilar = tokmassa pengar.

I och med att vi insett att vi kommer spåra ur om vi ska tråckla barnvagn i icke-kombi-skuff samt hålla upp dörrar med rumpan medan man mekar in bebis och bilbarnstol upprepade gånger, har beslutet fattats att hushållet behöver en bil.

Kompromiss 1: Kombi.

Kompromiss 2: Kan helt enkelt inte kosta hur mycket som helst.

Kompromiss 3 (till följd av kompromiss 1 och 2): Utseendet måste spela mindre roll. (Dvs även om jag tex får tråkpanik av att titta på en volvo, kan den inte strykas från listan...)

Men sen då? Vilka krav kan man rimligtvis ställa på bilden utifrån kompromisserna ovan?
Den får gärna vara roligare att köra än en traktor. Eftersom vi bilar en del är det ett krav att den är relativt otörstig (plus för att åtminstone lätta på miljösamvetet) samt att man sitter bra!

Tänk om man helt sonika kunde hämta valfri Jeep - problem solved!



Kommentarer
Postat av: Robin

Farlini du kan ju ingenting om bilar! Låt krysstjoff sköta det där så kan du bestämma vilka gardiner ni ska ha i stället. Sånt tjejer gör, du vet. OK?



PUSS

2011-08-12 @ 21:11:42
Postat av: malin

insåg just precis att jag inte ska reagera min spontana reaktion på inlägget ovan....

2011-08-12 @ 22:19:36
Postat av: Anonym

insåg just att jag inte ska reagera min spontana reaktion på inlägget ovan....

2011-08-12 @ 22:20:29
Postat av: malin

insåg just att jag inte ska reagera min spontana reaktion på kommentaren ovan...

2011-08-12 @ 22:22:13
Postat av: malin

och hur f*n kunde det bli 3 kommentarer av 1....?

2011-08-12 @ 22:23:14
Postat av: Robin

JO! reagera spontan reaktion :D

2011-08-13 @ 12:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0