Vargjakt

 

Tydligen är detta ett väldigt känsligt ämne. Så känsligt att folk knappt vågar yttra sig... mitt bidrag till jakten har hursomhelst varit att spåra och tjoa, högt och mycket...

Med risk för att göra mig ovän med många vill jag ändå säga;

Jag är starkt EMOT Vargjakt idag.

Helt för skyddsjakt, och förstår och accepterar att man skjuter djur som gör direkt skada på egendom. Men det trodde jag redan var lagligt...?

Idag är vargarna inte för många.

http://animals.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/animals/images/primary/grey-wolf-snow.jpg


Idag gör de allra flesta ingen som helst skada.

I situationer där hundar blivit rivna av varg vill jag bara fråga om Otäcke herr Varg verkligen knackade på i stugan och med sänkt huvud och skrapande tass frågade om Voffe fick komma ut och leka? Eller..? vem var hemma hos vem egentligen? Eller jämföra med skador på egendom (som alla former av husdjur räknas till) orsakade av jakthundar? De får man inte heller skjuta hursomhelst. Är inte de för många?

Men å andra sidan vet ju alla, att vargen tar barn. I barnvagn. Sväljer hjul och hela kittet. Tittar man noga ligger det nappar och barnvagnsdelar utspridda i hela skogen. Bäst att attackera först. Äta innan man blir äten.

"Som det är nu är man ju rädd för att vara i skogen."
-Ja tänk, En ursäkt för Kalle som har sitt älgpass 4m från vägkanten. Tacksamhet?

Nu ska jag sluta. Kvoten är fylld. minst. Allt vi kan göra är att hoppas att hetsjakten är slut, och att de överträdelser som går till EUdomstol verkligen leder till något...

Ge fan i!

http://www.polarfoto.de/aktuell/wolf.jpg snälla....


//T

Kommentarer
Postat av: Mor

Håller helt med du gumman, fortsätt att hojta o tjoa i skogen

2010-01-06 @ 20:22:49
Postat av: Eira

En del av min själ dör...

2010-01-09 @ 17:38:38
Postat av: Itha Eriksson - Värmland

Hej!



Den 17 Januari kl 14:00 ska en manifestation hållas på Mynttorget i Gamla Stan i Stockholm!

Det är ytterst viktigt att vi är många den dagen.

Jag ber om hjälp här.

Även om DU inte kan komma kanske du känner någon som kan?

Ni som är med i FaceBook kan använda er av linken nedan.

Klicka på länken eller kopiera den och sätt in den i ditt adressfönster och bjud in mer folk, uppmana dom att i sin tur bjuda in fler. Så att stafettpinnen förs vidare hela tiden.

Har ni några frågor så maila till [email protected].



Tack för er hjälp!



http://www.facebook.com/event.php?eid=263619581162&ref=mf#/event.php?eid=243959427594&index=1


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0