Otippat sällskap?

Bestämde mig för att springa lite nu på morgonen eftersom jag inte kommer att komma hem förrän sent ikväll.

I med lurarna och morgonpasset, på med skorna och ut.

Vid Munken kom jag ikapp en karl som jag sett springa en del och han sa "hej, vad kul, kan vi kanske göra sällskap idag?"
Vad svarar man på det?
"Nej, jag lyssnar på morgonpasset och är på tok för morgonsur för sällskap."

Det svarade jag inte, utan istället "visst" och så slog vi följe.

Det var ett bra drag, visade sig att karln var 60 bast och hade sprungit New York Maraton för 20år sen. Han höll uppe tempot, så jag var tvungen att gå ett litet parti för att inte kräkas upp frukostägget.

Oväntat men kul, är det så månne att jag ingår i nåt slags "löparfolk" nu?

Löpare
/T

Kommentarer
Postat av: Anonym

I like your humor girl!!!

2010-04-15 @ 08:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0