Blommor hör till våren

Idag var det för varmt för att ha jacka på sig när man promenerade på eftermiddagen. *lycka*

Älskling steg upp i ottan och scramblade ägg och stekte köttig bacon. Sedan promenerades det runt berget, studerades en smula, lunchades på wienan med grannfamiljen, promenerade i solen igen, slapp vid TVn och sedan var det dags för årets blomomplantering.

Det var verkligen inte en dag för sent. Det var på tok för trångt i fler än en av krukorna, och jag har nu slängt ca 75% av den stora garderobsblomman som blivit för hög för sitt eget bästa. Hoppas nu bara att det jag lämnade kvar återhämtar sig och frodas lika väl som tidigare.

Jorden räckte dock inte riktigt till, så jag får avsluta processen när jag köpt mer av den varan.

Snart bär det av en sväng till borlänge för att gå på bio och se the Watchmen. Det blir mysigt.

Wohoo, på måndag blir det lite våld igen! Det var längesen, vill jag lova... inte samma form av våld, men liknande.. spännande! Mycket spännande... åååh.. pirrimagen!

Nu ska jag stimma iväg och spralla lite innan bion.

spralloch pirr/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0