Fredagsträning v35

Alltså, jag måste bara slå ett liitet slag för gymhandskarna.

Även om det estetiskt sett inte bekommer mig så mycket med valkarna, har jag under sommarens uppehåll blivit lite bortskämd med att inte ha nånting som flagar och fnasar i händerna hela tiden.

 

Visst, det är kanske lite overkill i vissa övningar, OCH man måste vara snabb att lätta på kardborren efter varje set om man inte ska få totalt blodstopp...

 

Men i dragövningar är de ultimata. Särskilt när man tränar rygg, och belastningen är lite tyngre, men dragövningarna fler och handtagen fortfarande lika obarmhärtiga.

 

Tjocka handskar kan nog ge ett försämrat grepp, men dessa är så pass tunna att jag upplever att de bara minskar glidet i greppet utan att vara i vägen.

 

Plus att mina är så rosa och fina så man blir alldeles fnissig.

 

Lite blåsor får man ändå, och den mjukare (gula) varianten av valkar. Men de går i alla fall inte sönder.

 

Jag är nöjd. Im keepin with it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0