Hur var det nu med helg?

Det känna faktiskt som en riktig lördag idag. Inget plugg som måste göras (därför skjuts även det som finns att göras upp tills imorn) och inget annat jobbigt heller som tar tid. Planerna för dagen är softa, även om jag blev lite stressad i morse när mobilen började pipa oavbrutet så fort jag slagit upp ögonen. På tok för nyvaken för att kunna fatta beslut.

En frukost och en morgonpromenad senare är dock läget under kontroll igen. Vädret är ömsom strålande ömsom hotar det att börja regna. Hoppas det blir uppehåll hela dagen, så marknaden går bra.
ttp://www.turistbyran.hedemora.se/bilder/startsidan/marknadstivoli%5F2.JPG
Jag minns när marknaden var den första axelbrännans dag. Första dagen för året då man kunde vara ute hela dagen i bara linne. Rosiga kinder och rödbrända axlar hörde liksom till, lika mycket som karusellerna och marknadsgodiset.

Om ett par timmar kommer Grodflickan förbi och vi ska fixa om hennes hår. Jag hoppas hon kommer snart så vi hinner gå och kika lite på marknaden också.. Kanske ska ringa mor och höra om hon vill gå en sväng. Det är en tanke.

Älskling är i Säter och slipar trapp idag. Duktigduktig.

Igår var det dags för kalas igen, när svärmor fyllde sina halvhundra. God grillad mat, efterrätt och trevligt umgänge.

Jag har även officiellt sålt min första tavla. Även om jag, om jag fått bestämma hade gett bort den. Men det är ändå kul när folk uppskattar sånt man gjort.

Sprang så smått igår igen. Det blev nästan 7km och jag börjar känna mig redo att ta mig an milen någon dag framöver. Jag borde orka ett varv, och sedan vända och ta det baklänges. Jag tror det är lättare psykiskt än om jag bara skulle fortsätta och ta ett varv till. Sista mördarbacken tar musten ur en långt innan man är där...

Nu ska jag nog göra ett ryck så det är fint här när besöket anländer. Motorcuklarna har gjort sin marknadsrunda och nu är det amerikanarnas tur. Traditioner är härligt.

städning/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0