Katten, svanen Opa

Ett par dagar utan inlägg.. Nåväl, inte mycket nytt under solen. Känns mest som jag pluggar hela tiden och det är inte så föfärsligt rafflande att skriva om.

I fredags var det dock dags för stora vårpimpningen av bilen. Dammsuga invändigt, putsa med cockpitshine, putsa rutorna, tvätta, vaxa och byta till sommardäck. (Plus naturligtvis tvätta vinterdäcken. Bah!)

KG tvättade nästan hela sin bil också. Det tog en halvtimme.

Fyra timmar höll vi på. Pappa vaxade och bytte däcken. <3 Tack! Helt galet! Men bra blev det och nu är sportForden glänsande blå igen. Efter det blev vi bjudna på middag hemma hos päronen och drack öl och grogg. Herrejesus jag minns knappt när jag drack grogg sist. Men kul var det.

Upp tidigt igår, trots spritslit, morgonpromenad där jag träffade en katt som lät som en fågel, en svan som paniksimmade lite i en öppen pöl på sjön och en Opa som hängde på låset till fiket.
Efter att ha ätit frukost var det sen dags för diverse juridikstudier innan en snabbdusch opch sen iväg till Floda för att fira KGs farbror med födelsedagslunch på Dala-Floda värdshus. Ytterligare en kusin till KG väntar smått och efter att ha kaffat och tårtat en stund bar det av hemöver igen. Skuffade undan lite städning. Det var skönt. Men jag längtar tills flytten nu. Bara tre veckor kvar. Förhoppningsvis.. Borde kanske tvätta fönstren idag när det är fint väder... kanske.

Idag följde älskling med på morgonpromenaden. Plusatt  jag har provat att åka enduro. Det var jättekul och måste definitivt göras om. Superheroninjaturtle!!




Nu har jag läst klart om den brottslige polisen och ska nog faktiskt ta tag i detta med fönstren. Det må vara trist, men det är skönt när det är gjort. Har hört att man ska putsa med tidningspapper... Provar det.

Puts/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0