Fish-disaster

En sak som inte händer så ofta är att jag lagar mat.
Dels är det oftast KG som lagar mat och om jag gör det blir det typ chili con carne eller spagetti och k-sås/makaroner + köttbullar.

Det är inte helt utan anledning.

Idag var en dag av inspiration och jag slog på stort och skulle laga curryfiskgryta med egenhändigt fångad och filéad sej.

Gott!! Efter att ha slitit med att få av skinent på monsterfilén, skalat potatis och tja, rört ihop allt sattes grytan på kok 25min. Jag riktigt längtade tills den skulle vara klar, den luktade ljuvligt redan nu.

Varför har jag då ingen bild på mig själv, glad, nöjd och lycklig när jag äter detta potentiella mästerverk?

Eftersom jag inte roas nämnvärt av att titta på en puttrande gryta i 25minuter satte jag mig vid datorn en stund.
Tänkte "jag kan ju kika lite på programmet garageband och se hur det funkar".

2,5timmar senare känner jag att det luktar bränt och minns plötsligt att jag lagar mat.

Den grå sörjiga syn som mötte mig i allt bräntos var inte det minsta aptitilig. Skitockså!

"Nåväl", kanske du tänker. "Laga nåt nytt då".

Gärna, om det inte var för att jag slängde i allt vi hade i ätbar väg  grytan.

Nu har jag surat, handlat och äter korv med bröd. Det är nog mer i min svårighetsgrad vad det gäller matlagning ändå...



/T

Kommentarer
Postat av: mor

Mamma lagar Tacopaj i morgon.....om ni vill ha

2011-01-08 @ 20:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0