Produktiv onsdag

Känner mig rätt nöjd ändå med onsdagen.
Jobbade halvdag vilket gav mig tid att fixa foto till körkortet (så jag slipper konversationen:
- Jaha, hej vad heter du?
- Gift Majfluga.
- Ok, har du legitimation.
- Japp.
- Hm... Det verkar inte finnas någon Ogift Majfluga.
- Nej, jag har gift mig, det står fel på körkortet.. *klämmer fram ett fåraktigt "hehehe"*
- Jaha, ok.. vänta då ska jag kolla igen.)

Dessutom hämtade jag ut lite böcker (och en liten present till en nybliven storasyster), "hjälpte" pappa att fixa bilstereon (pappa fixade, jag tittade på), städade lite, lagade mat och var dessutom till Barnmorskan.
Bebis hade 136 i puls. *motstår frestelsen att knappa in en smiley*

Nöjd som sagt!
(även om det nuförtiden är typ som Ironman att kliva ur sängen på morgonen)

Det är ganska tugnt. I vanliga fall går jag och lägger mig 22-22:30 (23 om det är nåt kul på TV) och studsar (nåja kanske inte studsar, men kliver obehindrat) ur sängen kl 05:25 för att ta en uppfriskande morgonpromenad och sedan äta frukost i lugn och ro innan jobbet. Ofta fanns även ett par minuter över till att plocka lite eller diska nån stekpanna.

Sen teeny flyttade in är jag totalslut vid 21 och får mer eller mindre vältra mig ur sängen med övervåld kl 06:30, och då får jag, vilket jag hatar, skynda mig med de nödvändigaste morgonrutinerna (frukost, påklädning och tandborstning).



Men det gör inget. Jag sover lite mer, så får liten ta all energi den behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0