Hmm..

Insåg just att det var längesen det blev nån träningsbloggning.
Det beror inte på att jag inte tränat, tvärtom!
Men det blev tråkigt med träningscschemat om och om igen, så jag ska försöka hitta nån ny rutin.

Veckan som varit har träningsmässigt sett ut som följer:

Torsdag:
Boxning! ROCK!

Fredag:
Vila


Lördag:
Ben på nya gymet.
Ny utrustning resulterade i insida-lår-träning
(och därmed fjärde gradens invaliditet två dagar framöver).

Söndag:
Boxning!

Måndag:
Gympa

Tisdag:
Axlar + triceps på gymet.
Lite soft, lite cirkulation.

Snabb recension av nya gymet då:
Fräsch utrustning, mjukare rörelser än vad jag är van vid från äldre modeller som ofta har väldigt raka rörelsebanor.

Många "Dubbelfattningsmaskiner" har dessutom separerade höger-vänstergrepp vilket ger en viss (en viss) stabilitets-/balansträning.

Många olika maskiner!

Aningen liten skrotupplaga (för fria vikter).

Inga speglar, vilket gör det svårt att korrigera sig själv (men då inget ännu är uppsatt på väggarna och det fortfarande luktar målarfärg, hoppas jag det kommer upp).

Enbart en fri stång förutom sicksackstången.

Annars, väldigt fräscht, sköna grepp, ordentlig smith och cable cross är Ok, även om den är något kort.

Önskas: Chinsstång, dipsställ och speglar. (Maskin för assist. chins skulle vara guld)
Ska lägga fram dessa önskemål framöver.

Över lag är jag hittills ändå nöjd. Trevligt bemötande, levande ljus (mysigt) och riktigt bra öppettider.

Jag rekommenderar och hyser stor tilltro till att detta kommer bli toppen när det är klart.

(Tänkte jag skulle länka till bilden på premiärbesökaren (moi) i DD, men deras hemsida verkar ha kraschat, så det blir en på mig från London när jag begrundar en av tavlorna som satt på fönstret och föreställde utsikten som man hade sett om inte tavlan hade suttit där...)


 

Nu, dusch och Mentarlars!

/T


Kommentarer
Postat av: Petra

Underbart skrivet! Du fick mig att skratta och det behövde jag idag - "Ny utrustning resulterade i insida-lår-träning

(och därmed fjärde gradens invaliditet två dagar framöver)"...ha ha ha...återkom gärna hur det sedan gick! ;-)

2010-09-15 @ 19:51:34
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell
Postat av: Therese

Hehe, jag skojar inte. Gick som en mycket gammal människa. Särskilt måndagen, jeez! Vare sig boxningen på söndagen eller måndagsgympan lyckades luckra upp det, och tisdagen var första dagen när jag överhuvudtaget kunde stå upprätt.



Har aldrig tagit värktabletter för träningsvärk förut (har som princip att endast ta vid svår mensvärk) men under måndagen stod jag inte ut.



Kunde inte ligga, sitta eller stå på något sätt överhuvudtaget som ens lindrade, haha. Det var helt sjukt! ;P



Slutsats - Det gör vi igen! ;)

2010-09-15 @ 21:29:19
URL: http://majfluga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0