Morgonkaffe

Det bästa med att jobba på ett jobb måste väl ändå vara när man sätter sig ner vid skrivbordet, startar datorn, smygstartar lite och tar den första koppen kaffe.

Tänkk om jag inte hade börjat dricka ice-coffee 2008 när vi var i sydostasien?!

Vad hade jag då gjort på ett kontor?

Jag känner mig nöjd med att numera sälla mig till kaffedrickargänget.

Även om det kanske inte är det bästa man kan dricka (eftersom det finns vatten och mjölk) öppnar det liksom helt nya världar.

Tidigare har jag aldrig varit någon fikare. en kopp Oboy dricker man liksom upp och sen är det klart.

Te har heller aldrig varit riktigt någon favorit, och väldigt sällan något att fikadricka eftersom det bara är gott så länge det är hett (förutsatt att det finns nåt frukt/bärte annars är det inte gott alls).

Men sen jag började dricka kaffe har jag upptäckt fikat.

Småsmutta, först för att det är för varmt...

...sedan för att man inte vill dricka djupa klunkar...

.... och sist för att det är kallt, men man inte riktigt vill att det ska ta slut.

Mmm.. undrar om jag ska ta mig en liten påtår kanske?

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0