Semester på en måndag

Sweet sweet semester säger jag bara.

Uppe med tuppen (rätt skönt att hädanefter inte vakna av att det står folk på balkongen kl 07), en sväng till Falun för bilbyte, kaffe på donken för att sedan dra hemöver och svida om för en timme på tennisplanen.

Jag har nog inte spelat tennis sen jag gick i 4:an. Hur länge sen det är tänker jag inte börja räkna på, men ett tag sen är det.

Riktigt roligt var det i alla fall, så det måste vi göra om snart.


Därefter packade vi lite matsäck och for ut på svampjakt.

Jag hade nog inte räknat med att vis kulle hitta något egentligen, så döm min förvåning när vi kammade hem inte mindre än TVÅ treliterspåsar med trattkantareller och en handfull gula kantareller.

Som grädde på moset kunde vi även konstatera att jag INTE är allergisk mot getingstick.
En i släktet kröp helt oprovocerat upp i min tröja och hann sticka mig tre gånger på vägen ut.

Själv tycker jag att vi var ganska överens om huruvida det skulle hållas till innanför tröjan eller inte, så enligt mig fanns det inten anledning att bli osams...


Tur att det går över fort i alla fall.

Älskling håller i skrivande stund på att koka kantarellsoppa. Jag älskar verkligen kantarellsoppa så det ska blir spännande att se hur det smakar nu med hemmagjort och allt.

(För den som vill veta tar det ca en timme och fyrtio minuter att rensa 6liter svamp.)


Vi dricker grädde!
puss
/T

Kommentarer
Postat av: Petra

Blev det en god kantarellsoppa? :-)

2010-08-24 @ 17:08:23
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0