Fredag alltså...

Up with the rooster (som dom förmodligen inte säger nånstans i världen) pluggat hela förmiddagen (när jag inte sovit) tog en brunch på Wienan med darling innan det var dags att dra sig vidare mot Borlänge för dagens föreläsning i Verksamhetsstyrning.

Tyckte att bilen luktade väldigt mycket bensin när jag hämtade den ur garaget, men eftersom pumpen strulat ett tag och min kära morfar kikat på det bara för ett par dagar sedan tänkte jag att det säkert var därför.

Tankade fullt och drog iväg.

När föreläsningen var slut och jag backade ut från parkeringen såg jag en stor pöl där min bil stått. Gick ut och luktade, och visst var det bensin. Dåligt. Mätaren inne i bilen visade heller inte längre full tank.

Så ajg stressade runt i jakt på änglavingar innan jag skyndade mig hem innan bensinen hann ta slut.

Nu var det inte riktigt så illa, men en tredjedels tank var dock borta när jag väl kom hem till morföräldrarna. Kul av två anledningar. Dels för att det är så billigt med bensin, och dels för att det är så otroligt nyttigt för miljön med flera liter bensin pumpande rätt ut.

Som tur var lokaliserades källan snabbt av grannen aka försäljare av den aktuella bilen aka mannen med livstidssupport på bilar sålda till just den aktuella familjen (vår).

Bensinvärmaren hade ballat ur och kräkts in bensin i hela golvet. Jippie. Så nu står den på dunstning i några dagar, men sen ska det inte vara några problem.

Det är kul med bilar.

Nu är jag verkligen heeeelt slut och tänkte däcka framför TVn om bara ett par ögonblick.


puh/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0