Söndag igen

På nåt vis är det som att jag alltid ligger en dag efter med bloggandet. Jag fattar inte hur folk hinner blogga samma dag som saker händer? Själv verkar det som om jag alltid börjar med "Igår" eller ännu tidigare...

Hursomhelst var gårdagen helt fantastiskt lyckad. Låg i solen på balkongen hela förmiddagen och lyckades därmed läsa ut boken som jag skulle samt anteckna och markera vad jag tror är viktiga saker. Sjukt bra eftersom det innebär att ajg nu bara har ett kapitel i en annan bok samt två artiklar kvar att läsa.
Successionsrätten fick jag ge upp. Det kvittar hur gärna jag vill, jag FATTAR helt enkelt inte. Får se om det går in imorrn på föreläsningen/seminariet istället. Herregud, jag begriper heller inte varför det är intressant för ekonomistuderande att kunna i vilken orning man ärver folk och när och hur och varför och hur mycket... ? Säkerligen är det en sån sak som folk frågar en på kommande arbetsintervjuer.

"Och förresten, om vi säger att Pelle 89 skulle dö och efterlämna
r en fru och ett eget barn samt ett gemensamt barn.
Skulle du lite snärtigt kunna upprätta en bodelning samt i vilken
ordninhg de ärver varandra? Inte??
Nåväl, ring inte oss, vi ringer dig."

Det skulle kunna hända.

Lekte med mina älskade vänner igår också. Det var som förr och vi spelade gamla punklåtar, dansade flummiga danser, skuttade och viftade med håret. De åren var verkligen pur och sann lycka. Som en bubbla i verkligheten där ingenting var på riktigt och livet var en fest utan slut. Jag minns att vi sa "Det kommer inte vara för evigt, men det är fantastiskt så länge det varar." Fast vi sa det, så tror jag ändå att vi nånstans trodde att det aldrig skulle ta slut... Det är en fin tid att luta sig tillbaka på. Gladpunktiden. Jag sjunger som jag vill. Vi var iväg en sväng till Munken med filtar och engångsgrill, men efter lite drygt en timme blev det kallt och vi åkta hem igen. Planen var att vi skulle dra vidare till Kingen men precis som förr lämnade vi aldrig förfesten. <3 Tack kära galenpannor för en underbar kväll! <3

Charta77.... det var så det var. <3

Sov till 10 idag, helt sjukt, minns inte ens när det hände sist. Lite frukost, skicka iväg nattgästen <3 och sedan tog jag en långrpomenad runt berget. Helt fantastiskt underbart. Man blir alldeles upprymd av allt det gröna, det luktar så gott och är bara så... fint. Gick och smålog för mig själv hela vägen så jag tappade hörlurarna med jämna mellanrum. Vid ett tillfälle när jag blev helt full i skratt av livets magier, tappade jag hörluren och när jag tittade ner för att gånga upp den hittade jag en 100-ing på backen. Haha, tack! Vissa dagar är promenad det bästa som finns.

Nu ska jag ta tag i Den industriella marknadsföringen och om jag hinner klart i god tid städa lite. Det var längesen. Älskling slipar golv i Säter idag. Han är så duktig lille handyman. <3

Det har även framkommit att slemproppen från valborg drog på sig värdens vrede och åkte på en välförtjänt propp efter att vi åkt därifrån. Det känns rätt bra de gånger man litar på intuitionen att ferren kommer spåra ur och drar. Visst, man får inte slå folk, det säger lagen, men jag kan ändå inte låta bli att vara oförskämt nöjd med husvärdens insats. Hoppas Drullputte inte rycker upp sig och gör en anmälan bara, våre tråkigt. Men med tanke på omständigheterna bad han verkligen om det och borde ses som så pass medvållande till smällen att eventuellt skadestånd ska jämkas till noll. (Kul när man lär sig nånting hehe.)

Nej, som sagt. Åter till arbetet.

Bra dag/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0