Ömsesidig respekt?

Det är alltid lika trevligt att känna sig väl omhändertagen och respekterad som student. Det är tur att vi studenter inte har något annat liv (eller andra kurser) så lärare kan ändra scheman, tentamenstider och liknande utan längre varsel än några timmar eller dagar.

Högskolan Dalarna, återigen utbildningarnas slasktratt. På frågan om det finns någon gräns för hur sent en tentamensdag eller tid kan ändras ges svaret "det finns inga sådana restriktioner, ni får hålla koll helt enkelt". Med andra ord kan det ändras så sent som samma dag. Tur som sagt, att studenter inte har något annat för sig än att sitta och uppdatera Fronter och tippa på tå för att när som helst kunna ila iväg till Högskolans lokaler, ivriga att lära från alla dessa kompetenta föreläsare.

Nu är det tredje gången tentamenstiden ändras. Först tidigarelades den en dag, sedan (två dagar innan själva tentamenstillfället klockan 19.00) kommer ett mail om att tiden ändrats från 09-13 till 14-19. Jamen absolut, det är lugnt jag har inget för mig.

Till saken hör att bara fem minuter tidigare har läraren i fråga skickat ut ett mail om att morgondagens (Ja, morgondagens) tentagenomgång är flyttad framåt och inte längre är från klockan 10, utan börjar först klockan 13.30. Tack för det! "hoppas det inte ställer till olägenheter för er" står det i mailet. Klart som fan det gör. Det var ren tur att jag kollade mailen igen. (kollade senast klockan 18.30 och eftersom inga ändringar kommit in antog jag att det var det som gällde. Men så är jag en dålig student som inte uppdaterar fronter fram till 24.00.... kul med respekt.


Undrar hur många lyckliga studenter som kommer att vilja sitta och vänta i skolan i fyra timmar för att de kollat mailen sista gången före klockan 19.00 kvällen innan?


Det är tamejfan så man skäms!

Det dåliga är att jag i irritationen kan ha skickat iväg ett spydigt mail, vilket kanske ändå inte är alltför smart så nära inpå tentamen, men det struntar jag ärligt talat i. Man kan inte bete sig hur som helst bara för att man är lärare och för dum för att säga ifrån sig när man blir ålagd för mycket arbete. Jag tar för i helvete lån för det här!

GaH ! Vad arg jag blir. Det ska bli SÅ skönt med sommarlov.

Blir lätt att sova nu. Känns kul och motiverande att redovisa imorrn och sen sitta på skolan hela dagen. Usch, negativitetsmonstret har mig i sitt grepp. Med ofantlig tur har receptionen öppet så man på nåt vis kan få tag i någon som har något som helst ansvar och meddela denna om att det faktiskt inte är OK. Att det faktiskt inte fungerar.

Tänkte skriva ett trevligt inlägg om mysig gympaträning och brevskrivning, men det blev det då verkligen ingenting av med. Nu ska jag lägga mig förbannad.



Tack för mig.

Nötter/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0