Våffeldagen

Jag vet att det är samma visa varje vår. Vanligtvis brukar det inte störa mig mer än att jag kan muttra lite och gå vidare, men i år verkar det vara någon form av rekord.

Längs med hela min morgonpromenadslinga ligger det hundskit. Mitt i trottoaren, stora högar, vid sidan av trottoaren, på uppfarter i korsningar Ö V E R A L L T! Jag blir galen. Kan man inte sköta djur, ska man inga ha och att plocka upp lorten efter sin hund hör till dagliga rutiner när man bor och promenerar inne i stan. Det är ju hundägarna själva som oftast promenerar längs sträckan, och jag kan inte minnas att jag gillade att trampa i hundskit när jag själv hade hund, mer än nu.

Så, nog med mutter för dagen.

Idag var det våffelfrukost, och detta helt utan att jag ens visste att det var våffeldagen idag. Bonus! Egentligen var det för att jag köpte ett våffeljärn igår och vi därför åt våfflor till lunch. Lägligt nog fanns det smet kvar i morse för att kunna göra frukost.
      
Solen är här. Jag har saknat den... Men vad hände med värmen? -12'C på morgonpromenaden i  morse? nu har temperaturen stigit till -8'C.... bah! Mina blommor behöver planteras om i ny frisk jord, och jag vägrar sulla med det inomhus. Trodde det var nära nu att kunna sitta ute på baksidan och påta i jorden, men nu verkar det dröja...

Idag är det dags för examinerande seminarium i marknadsföring. Det ska faktiskt bli lite roligt. Det ska bli spännande att se vad det handlar om. Eller visst, det handlar om segmentering och fallet Änglamark, men ändå. Hur det kommer att vara upplagt.

Hm... skulle behöva tanka idag också. Får minnas att åka i tid. Ett löfte har ingåtts, får se om det hålls. den här gången.

Nog för idag.

Kaffe & macka/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0