Stökigt igen. ...

Stökigt igen. jag fattar inte hur folk kan hålla det snyggt i flera dagar hemma. Igår storstädade vi (eller vi torkade visserligen inte golven, men annars) och idag ser det ut som ett bombnedslag igen. Nejdå, det är inte så illa som det ser ut, det mesta är bara disk och stök.

Igår kom även Grodflickan på besök för att få sina syntetdreads isatta. Sååå, trivsamt att sitta och pilla i, så är det nåtn som vill ha syntetdreads är det bara att säga till. =) Sedan blev det en promenad i snöovädret med mams istället för schlagergympa (slött ;P) och på vägen tillbaka mötte vi J och A som var på väg till puben för en öl eller två. Jag blir verkligen så genuint lycklig av de människorna och det kom sig att även jag hängde med ner på de lokala ölhakens ölhak, Kingen. Vi skulle bara sitta där en stund, men blev (kanske inte helt oväntat) kvar hela kvällen och fick vid halv 11 sällskap av Älskling som kom hem från sitt arbete. Ytterst tillfreds med kvällen skuttade vi hemöver. Skuttandet kom sig av att jag inte gick på toaletten innan vi gick.

Istället för att vakna 7 som jag gjort den senaste veckan, vaknade jag 08:50 dvs tio minuter innan fröken groda skulle komma för att fortsätta med resten av dreadsen. Första gången på ca en månad som jag inte gått morgonpromenad... Men jag tar igen det med afrodans om en halvtimme och går en vända senare på eftermiddagen istället.

Se så fint det blev!

Tyvärr räckte inte dreadsen riktigt ssom jag ville, så det blev lite modifikationer. Hade jag fått bestämma hade vi satt i 10 stycket till. ;) Men tar de slut, så tar de slut.

Stiido kommer hit efter dansen så ska vi leka och gå på Pålsmässomarknad. Supermysigt att vara knalle nu när det snöar och blåser... vårkänslor deluxe!

Nu dansar KG med vågande rörelser i hallen samtidigt som han tvingar mig att lyssna på "Neverending story". Hela min värld har idag skakats av att jag fått reda på att det är en karl som sjunger. Här är man uppväxt i tron att det varit en kvinna och så rämnar marken under ens fötter.
 
jag kan skriva firt utab att tutta
<-- borde stå "jag kan skriva fort utan att titta". Ett litet test från älsklings sida. <3

Så, dags för förberedelse till dans.

shake&bake/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0