En fråga om existens

Det kan ju inte fortsätta såhär. En vecka mellan bloggningarna..? hm.. sanningen att säga är det nog precis så det kommer att se ut. ;P Vem är förvånad? inte jag.

Mycket har hänt sedan sist... onsdagen och torsdagen var väl iofs inte så speciella.. satt mest och segmenterade.. På fredagen hjälpte jag och J till att duka inför minis dop. =) På lördagen var det alltså dags för mini att bli kristen.

Även om jag inte kommer att döpa mina barn tyccker jag att barndop är en fin tillställlning. Vänner och familj samlas för att ge barnet dess namn och välkomna det till världen och in i gemenskapen. Prästen ler och säger vackra saker om omtanke, kärlek, respekt.. och det ansvar vi alla delar för att ge barnet, alla barn en så bra uppväxt och tillvaro vi bara kan.

Visst är det precis det som allting handlar om? Kärlek.. ömsesidig förståelse och acceptans. Någon gång när jag har mer energi och har formulerat tankar bättre i ord ska jag skriva om min uppfattning om religion och existens. Men inte nu.

Lillasyster var hemma på besök. Älskade lillasyster.. jag saknar henne väldigt, men hon har det bra där neröver där hon numera tillbringar sin vardag. Det är bra. Hon fyller dessutom år om två dagar. =) <3  Vi hade middag hos mamma och pappa, käkade lite Indiskt och umgicks. Trivsamt. En fråga om religionsuppfattning kom upp.. men religion och politik är något som, om man alls ska diskutera det med vänner och familj, måste välja tillfällen väl. Det var iget bra tillfälle att gå in djupare på ämnet, så vi släppte det snabbt och gick vidare till film. =)

När vi kom hem såg KG och jag Twilight. Myyys... vackert stillsamt pianoplink i bakgrunden och vampyrer hihi.

Igår var det en riktig söndag. Eller nästan riktig i alla fall. pluggade juridik i fyra timmar, innan jag tvättade och städade lite. Men sen säckade jag ihop på soffan... sköönt. Så himla himla trött.. verkligen.

Nu är det dock ny vecka med nya friska tag. Hade ny bok i örat på morgonpromenaden. Den vita liljan, verkar bra. Föreläsning fyra timmar, sen åkte jag hem till C och Alf. =) Gudars vilken liten heartbreaker. Så himla söt.. fyra månader gammal och redan en sådan charmör. Skrattar, jollrar och brummar med munnen. herregud... C bjöd på lunch och vi satt och pratade strunt en stund. Det är så kul att träffa henne igen. Hon utrstrålar sån energi att man åker stärkt därifrån.

Kom hem för ett par timmar sedan och har redan hunnit äta och gympa. Kändes bättre än någonsin på gympan också. Kort och gott en mycket lyckad måndag.

Nu ska jag lägga mig på soffan en stund. Hoppas det är nåt kul på TV.. förmodligen inte.. nåväl.

Mental/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0