Andningshål

Det är så det känns.  =)

Vi stimmade iväg i chevyn, skuttade och stojjade, tankade fast vi inte behövde och köpte fem liter spolarvätska bara för att upptäcka att tanken var full. Kakorna var dock inte i onödan, inte heller coca colan.

Köpte maggot på fiskeaffären. Maggotar är förresten vindögda, med småsmå ögon som sitter aningen för tätt ihop och dessutom har de bakben. (Därom må de lärde tvista, men noggranna undersökningar från vederbörandes sida har bekräftat ovanstående information.)

Däremot vill jag aldrig någonsin ha maggot under läppen, svågrar må hävda att det är normalt, men nej.. inte!

Väl framme bar vi in ved och tände världsmästarbrasa i spisen för att jaga kylan ur väggarna, SF borrade hål i isen för att vi skulle kunna hämta vatten och Simba lade sig för att påbörja sin 20timmarssömn i simbassängen ;P . Sen blev det vintergrillade hamburgare och Lillen plus moms kom även de för att stugsemestra.

                 

Om man aldrig har gått på utedass en kall vinternatt med temperaturer neråt -20'C, kan man aldrig nånsin föreställa sig hur fantastiskt det är med frigolitringar...

På lördagsmorgonen vaknade jag tidigt, huttrade ut på dass och petade in en pinne i brasan innan jag gav mig ut på isen för morgonpromenad. Snön gick mig upp till knäna, och jag blev så sprallig av allt glitter och den vackra soluppgången att jag sprang rätt ut mot mitten av sjön. Där var jag tvungen att sakta in bra nog, det är arbetsamt att spralla omkring i knädjup snö före frukost.

När jag knallat omkring en stund, hittade jag ett skoterspår, där var det lite mer packat och inte lika djupt, så jag följde det en stund för att sedan gå ut på vägen och gå de sista 20minuterna där.

                 

När jag kom hem stod frukostgröten på bordet, och vi åt en god frukost alla tillsammans. Därefter var det pimpeldags. KG drattade i stöpet, och blötte skor och strumpor.

                  

Åtskilliga hål och 6 småsmåsmåsmåsmå abborrar senare gav vi upp, och käkade lunch istället. (Det har även nötts en del idiotpatiens tack vare vissa personers fåniga påfund. Den har FORTFARANDE inte gått ut.)


På eftermiddagen åkte jag och KG ut på skoterexpedition. Det var verkligen helt fantastiskt mysigt. Jättefina skoterleder genom skogen och över sjön...

                

Kvällen bjöd på Strutsfilé på Dala-Flodas värdshus. Ett gemensamt födelsedagsfirande för mig, KG och RG från svärföräldrarna. Galet mysigt, med egen salong, öppen spis, god mat och ännu godare sällskap.

Tack! =)

Söndagsförmiddagen spenderades framför TVn. Måste ju kolla på vasaloppet när en Jens från Floda var med och drog kilometer, efter kilometer. Intresseklubben antecknade och arkiverade för senare bearbetning.

Sen nötte vi lite vid pimpelhålen igen, men det var bara jag som lurade upp en ynklig stackars abborre i kylan, så vi gav snabbt upp. Efter maten sov jag middag (istället för att plugga) och sen var det dags att packa ihop för att bege sig hemöver innan alla vasaloppsåkare gjorde detsamma.

Väl hemma läste jag ikapp till måndagens föreläsning och däckade på sängen med filt över mig. trött...

Idag gick morgonpromenaden lätt, boken är så SJUKT spännande, hade verkliga problem med att trycka på paus när jag kom hem. Föreläsningen var åtminstone givande eftersom vi hade "Gävlekillen" idag. Men det är mycket att göra tills nästa måndag. Hoppas vi hinner det på söndag. Tenta i MF1 på lördag.. hejja...

Nej, nu ska jag rappa ihop ett CV och börja skicka ut till potentiella arbetsgivare för någon form av sommararbete. Fast helst av allt skulle jag vilja vara ledig hela sommaren... helst av allt...

Paus/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0