Debet och kredit

Idag har vi lämnat papper till insamling och pantat burkar. Alltid lika skoj.

På riktigt, jag tycker det är riktigt underhållande att vika pappkartonger så de passar in i containern. Jag brukar nypa ur häftgrjerna ur tidningarna med en tång dagen innan och lägga dem med viket åt samma håll, för att det bara ska vara att hälla ur dem i rätt hål.

Flaskorna brukar jag börja med att skölja ur (man vill ju inte bli kladdig av alla slattar) och sedan sortera efter färg i olika kassar så man slipper blanda ihop och springa emellan. Samma sak med burkarna (fast jag sorterar dem såklart inte efter färg, det vore ju galenskap haha). Det är så himla irriterande när folk slänger snus och fimpar i burkarna eftersom det kleggar igen vasken när man sköljer ur dem.

Nu står lunch på en &en halv på schemat och därefter till affes för att köpa ett siffertangentbord.

Lunch/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0