Toppen på snoppen, dvs hallonet.

Klockan är nu nära lunch och jag har jobbat av det som behövdes inför momsredovisningen imorn. Skönt!

Gudars vad det åskade inatt, världens åskoväder så jag var till och med tvungen att stänga dörren för att det itne skulle regna in på tvätten. Men det är mysigt med åska. Även om det ät lite läskigt när det är så mycket och just när man är gräsänka förstås.

Hjälpte mamma att måla om huset hela dagen igår. Det var trevligt. Hänga bara familjens chicks en hel dag. Jag och mamma målade medan lillasyster låg och solade i väntan på kryckor. Hennes fot är illa däran, men om några dagar är det säkert bättre. Det ser inte ut som om tån kommer dö och trilla av längre i alla fall. Eller åtminstone inte hela...

Har lite beslutsångest nu huruvida jag ska sätta mig och sortera bilder eller om jag ska ta mig till någon färgaffär innan de stänger och köpa oljefärg att måla pianostolen (som jag tänkt göra sen vi flyttade tillbaks till hedemora för tre år sen) och ett spröjs som jag planerar att sätta upp på väggen som fotoram. Kan bli kul! =)

Ikväll är vi dessutom uppbjudna till våra nya grannar på inflyttningsmiddag. Jag har köpt puré att ta med och kalasa på.

Först och främst ska jag dock kisselura och hänga tvätt. Resten får framtiden utvisa.

Lördag/T

Kommentarer
Postat av: Sandy

Fin du var i tidningen! Vi saknar våra "gamla" grannar :)! Men hälsa era nya hjärtligt välkomna, det är ett kanonställe att bo på!!!

Kraaaaam

2009-07-04 @ 19:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0