"Det är skönast nu" sa Karlsson

I natt alltså, jisses... Det började vid 02-tiden när något förbannat larm gick nere på Vasaliden som det tog ett par timmar innan någon behagade ta sig en titt på det.

När väl det har tystnat bestämmer sig vår hustomte, Karlsson på Taket, att tiden är ypperlig för lite trädgårdsarbete såsom exempelvis häckklippning med maskin.

Halv 7 gav jag upp och klädde på mig för att gå ner och vänligen men bestämt fråga vad han håller på med?
Det var som jag misstänkte, hans dag börjar klockan 04 och han har inte en tanke på att han skulle kunna störa någon som sover hela dagen... "Det är som skönast nu på morgonen."
Vilket jag i och för sig kan förstå, innan det blir varmt och så, men före 06?
Hursomhelst utlovades bättring så vi får väl se. Till saken hör att Karlsson kan ha lite svårt att alltid hålla sig till sanningen och dessutom kan tänkas vara lite smått förvirrad får vi som sagt se hur det blir i framtiden.


Så nu sitter jag här, morgonpromenaden avklarad, frukosten äten och tänderna borstade. Vad bringar denna dag månntro.

Igår var det äntligen lite fint väder igen så jag och syster låg vid Dammsjön och bättrade på brännan. Kanske blir det mer av den varan...

bn/T


Kommentarer
Postat av: sofia

haha bilden... haha

2009-07-16 @ 10:10:11
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Sandy

Åh, saknar er men nu kom jag ihåg att jag inte saknar Karlsson... Han är hopplös - kör gärna gräsklipparen kl 06 en söndag morgon osv...

2009-07-16 @ 16:29:37
Postat av: Sandy igen

Håller med ovan - fantastisk bild!

2009-07-16 @ 16:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0