Slö, slöare, majfluga...

Igår var det planerat att jag skulle läsa in de kapitel jag inte hunnit med på förmiddagen innan föreläsningen. Knappast.

Gick upp för sent (8) fixade över en ljudbok på mp3-spelaren som jag tänkte ha på morgonpromenaderna. "Den samvetslöse" hette den. (Minns pinsamt nog inte namnet på författaren.) Eftersom min spelare nu är av ett suspekt märke med asiatiskt ursprung tog det 20min bara att flytta över filerna, och eftersom jag lätt blir distraherad gav det mig tid att skrota runt i lägenheten, vattna blommorna, packa upp lite sen Tyskland osv...
kom nog inte iväg på promenaden förrän vid 9.

Hem äta frukost och sen fastnade jag vid datorn hela förmiddagen. Visst, lite fick jag väl gjort, men inte alls som jag tänkt.
Trevligt samtal med Grodflickan dock. Förgyller alltid vardagen.

Föreläsningen var givande, och jag fick även besked om att jag ska arbeta ensam med seminarieuppgiften eftersom A-S hoppat av. Tråkigt värre. Inte att jag måste göra det själv, det är lugnt, men att A-S inte är med... Men kanske kommer hon tillbaka i höst.

Eftermiddagen ägnades åt intensivt slöande framför 70showen innan jag drog iväg och simmade lite.

Sedan middag och läggdags.

Kollade i och för sig på "The Mentalist" också. Sjukt bra! Jag älskar verkligen serier där huvudpersonerna är dryga, cyniska eller bara allmänt elaka. Det var ett svårt beslut att välja mellan The Mentalist och House som helt enligt lagen om alltings jävlighet delar sändningstid. Men, efter ett gemensamt beslut om att ge nykomlingen en chans, måste jag nu säga att det förmodligen kommer bli samma val framöver. House har ändå haft sin tid i rampljuset.

----------

Vad har då dagen att erbjuda? Ansiktsbehandling! Jomenvisst. Lyxlir utan dess like....

Sen ska jag, SKA jag sätta mig och strukturera upp tentaplugget. och därmed Basta!

                                                     

Träning också.. gym eller jogging? Det rä så himla kallt bara... lutar nog åt skrotbryta.

Kräm till frukost/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0