Flodavintran

Det blev ingen gympa i onsdags. Lillen bjöd på lunch (ugnsbakad falukorv med jopp) och sen sov jag middag på soffan medan han o KG kollade på skidor på TVn. Sen blev det snabbt eftermiddag och jag drog till Falun och Harry's med kurskamraterna. Grodflickan var också med. Det var bra. Saknar henne ofta. Ska bli skönt i sommar när det blir lite lättare att ses utomhus och så...

Torsdagen var också slapp. Morgonpromenad (boken är så HIMLA spännande), lyxfrukost med farlini <3 och sen satt jag i princip hela dagen och klistrade in bilderna i album. Skönt att ha det gjort. Släpade mig iväg på pushen på kvällen, trots att det gjorde ont i själen för att jag var så trött. Som tur var var det knökfullt, och vikterna räckte inte riktigt till. En utmärkt ursäkt att köra lite lättare än vanligt. Det räckte hursomhelst väldigt bra ändå. ;) När jag kom hem hade KG lagat potatisgratäng och fiskpiroger med beasås... älskade underbara. =) Sen däckade jag på soffan till "Underworld" innan jag släpade mig över till sängen och sov som en säl tills klockan ringde i morse.

Morgonpromenad idag med. Alltid! Det började ljusna redan vid halv 7, helt fantastiskt. Snart blir det varmare och ljusare... ååh.. jag längtar faktiskt. Men samtidigt gläds jag åt den snön vi har nu. Det är så himla vackert när det gnistrar, och jag har kommit fram till att jag blir behagligt till mods när det glittrar omkring mig. Så ett tag till kan det få ligga kvar. Men som sagt, ljuset närmar sig.

               

Nu ska vi snart åka till Dala-Floda för att spendera helgen i svärpäronens sällskap. Det var hur länge sen som helst vi var där, säkert inte sen tidigt i höstas, så nu är det verkligen dags. Hoppas solen skiner lika mycket som här, det vore nice att isfiska lite, och kanske åka skotran? Hursomhelst är det så otroligt skönt att bara var där ute. Det är värt allt.

Dock blir det tyvärr inte bara semester. Har setat på skolan hela förmiddagen och konstaterat att det krävs en hel del pluggande inför nästa lördags tenta. Så jag får ta med mig böckerna. Hejja!

Nej, nu ska jag packa långkalsongerna så vi kommer iväg nån gång.

Vintersol/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0