Tjockischock!

Jag antar att jag inte är ensam om att känna att just detta med ätningarna över jul, ibland går lätt överstyr.

Årets matbravader är inget undantag.

I rent experimentellt syfte vägde jag mig på julafton, strax innan de avancerade matintaget började, och vågen visade då 72kg.
(Detta är då att se som ett djärvt och utblottande drag att jag officiellt publicerar min matchvikt)

Med hjälp av att helt glömma bort det experimentella syftet har jag sedan ätit av full kraft av både mat, tårta, chokladpudding, pepparkakor, knäck och chokladpraliner under julens fyra dagar (den sista söndagen räknas också som jul i år).

Nu, nyss mindes jag återigen det experimentella syftet och ställde mig (efter dagens maratonätning) på samma våg.
75,3kg!

Som hjälp till den som inte kan eller vill räkna ut resultatet själv kan jag alltså meddela att jag adderat ytterligare 3,3kg till min kroppsmassa. Dvs +825g/dag = nästan ett kg.

Imorrn ska farlin till Malmö, då blir det jag som rotar fram längdskidorna och inte stannar förrän på onsdag.

Nu ska jag bajsa.
övervikt o tut
/T

Kommentarer
Postat av: mor

Ojj!!

2009-12-27 @ 20:48:52
Postat av: Sandra

Det där har du kissat ut efter mellandagarna :)!

2009-12-30 @ 23:10:06
URL: http://mammatillmaja.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0