milstolpe kan man säga

Usch, igår blev det ännu en frossarkväll. Jag tror jag ska lägga ner godiset igen, mår så mycket bättre när jag låter bli. Pizza, godis, chokladbakelser och chips..  Sockertorsk deluxe!

Nu sitter jag i alla fall och laddar inför milen. Idag ska det ske. Idag är dagen då jag för första gången i mitt liv ska ge mig på att jogga en hel mil.

Vansinne säger vissa, baggis säger andra. Chysst utmaning säger jag!

Nedan: En stilstudie i nagelförfalskning.

Man behöver: Compeed skavsårsplåster och självhäftande linda. (Gärna för hästar eller hundar, betydligt billigare än samma sak på apoteket.)

Värm compeedet i händerna

Lägg försiktigt på där nageln skulle ha varit. Undvik att ta på den klistriga sidan av plåstret.

Försök få så få veck som möjligt. Sträck lite så det drar ihop, men inte för hårt så det stasar.

Dra ut ca 1,5dm av den självhäftande lindan.

 Dela så den blir lagom bred. (lite kortare än den aktuella tån)

Lägg lindan på längden. Enligt bilden eller från undersidan.

Jag föredrar från undersidan eftersom man då kan få själva "viket" över nageln så det blir som en mjuk kudde.

Samma sak här, sträck lindan lite, men inte för hårt. Linda runt tån.

Ready for running!

vatten/T

Kommentarer
Postat av: sofia

visst är det en underlig känsla att sakna nageln? jag blev ju trapmad av en häst och nageln slets ju upp från sitt fäste, på sjukan satta dom tillbaka nageln som skydd, men efter nån vecka trillade den ju bort haha, minns att det kändes superkonstigt att lixåm ha känsel DÄR, där de vanligtvis sitter en fet nagel. vaknade på nätterna att att täcket nuddade lixåm :P

2009-08-01 @ 13:40:31
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Therese

Hehe, ja det är verkligen superkänsligt. Går som stötar genom hela benet bara man nuddar lite. Skumt! :P

2009-08-01 @ 14:13:25
Postat av: Sandy

Känns jättetryggt att ha en sådan utförlig beskrivning att ta till om samma sak någongång skulle behöva utföras på min tå ;)!

2009-08-02 @ 22:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0