The law of attraction

När jag, för ungefär ett år sedan var i Borneo, kom det sig att jag delade dormroom med ett par svenskar (som inte tillhörde det egna resesällskapet) och vi bytte böcker med varandra. Jag bytte till mig en bok av Dalai Lama och kom att tänka på vad amerikanarna kallar "The Secret" och "The law of attraction", vilket har kommit att bli ett sätt att se på livet för mig.

Det är mycket större än så, men i kort skulle man kunna sammanfatta det med att det du skickar ut får du tillbaka, så genom att sända ut tankar och känslor om hur man vill ha det är det precis det man får tillbaka. Universum är oändligt, vilket innebär att det finns oändligt mycket av allting och nog för alla som vågar ta för sig. I och med att leva efter det tankesättet kan man komma ifrån känslan av att livet är orättvist eftersom den enda som egentligen kan påverka det är jag själv.

Hursomhelst, nämnde jag mina tankar för tjejen i sällskapet och hon bara tittade på mig med stora ögon. Hon hade nämligen läst en artikel om just detta några dagar tidigare och i artikeln stod det att hon, innan veckan var slut, skulle möta någon som pratade om "The Secret" med henne. Någon hon inte kände och som inte hade läst artikeln... Det är svårt att avfärda sådant som slump. I alla fall för mig...


Det fina med det hela, är att man inte behöver tro om man inte vill. Det fungerar ändå. Universum är opartiskt och bryr sig därför föga om ifall du tror på dess- , dina, krafter eller inte. Det är DET som skiljer det från de flesta andra religioner.
Universum bryr sig inte om vad du kallar det, kalla det Gud, Satan, Shiva, eller vad du vill för enkelhetens och greppbarhetens skull. För simpla naturlagar finns inga villkor. De finns där ändå.

Gårdagen var en dag av studier. Det var välbehövligt. Fick i alla fall mycket gjort, även om ajg var för mos i hjärnan för att uppbåda kurage nog att ta mig ut och motionera. En kort promenad till ICA för att inhandla deodorant och liiitelite påskgodis blev det i alla fall. (Förutom den obligatoriska morgonpromenaden förstås).

Idag klev jag upp i ottan. 06.00 för att hinna med promenad och frukost innan msn-dejten kl.08. (eftersom jag blev klar tidigare sitter jag här istället för att ögna igenom materialet en gång till)

Msn är bra, särskilt när det innebär att man slipper åka till Borlänge för ett grupparbete och därigenom kan åka till Floda med älskling redan idag. Älskling, som från och med idag kommer att vara min hemmaman. <3

Nu är klockan 07.59, så jag antar att det är dags för Boblbee att ta plats i våra hjärtan.

Glad påsk allihop, så hörs vi efter helgen.


ge kärlek och få kärlek tillbaka/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0