Rafflande historier

Vissa dagar måste man helt enkelt ta sig i kragen och få alla ogjorda saker gjorda. Andra dagar är man tvungen att stänga in sig i ett rum och helt och fullt hänge sig åt marknadsföringens ädla konst. Men duktig har jag varit.

Morgonpromenad i ottan (eller ska jag vara ärlig, så ottan och ottan men åttan i alla fall) vägen genom Hemköp hem, frukost och halv tio satte jag mig med böckerna och reste mig inte förrän halv 7. *klappar på huvudet*

Så nu är jag lagom potatismos i hjärnan för att formulera några kraftfulla rader här på http://majfluga.blogg.se (<--länk för dem som inte visste att de var här) Helgplanerna börjar ta form. Hufvudstaden skola besökas för att inmundiga diverse luxuösa drycker i god väns lag. Eventuellt även flera vänners lag, varav en viss Katt jag inte träffat på flera år. Vore spännande, men vi får se vad framtiden ger. KG följer med och håller ställningarna. Och eventuellt fixar en viss fröken Ebolas felkonstruerade cykel.

Bangade på motionsrundan idag också. Illa! Trodde jag skulle gå på boxen ikväll istället.. eller trodde jag verkligen det? Nåväl det är en dag imorgon också, då kan jag också banga. Nu skulle det dock vara trevligt med lite syrerik utomhusluft, så frågan är om inte två små tunga soffrumpor skola vagga sig ut på Hedemoras gator och dallra sig fram genom gränderna. Frågan är om det vore en bra sak eller inte...

Igår var näst sista onsdagen för gympingen också. Vilket innebär att det förmodligen är slutgympat för säsongen för min del. Vilke i och för sig även innebär att jag hållit ut ett helt år!!! =) *klappar hårdare på huvudet*



---------------


*hämtar en treo mot huvudvärken*

------------------


Jantelaga mig hit eller dit, men idag är jag jävligt nöjd! En sak som slår mig med jämna mellanrum (förutom bordsben och dörrposter) är att man verkligen får tillbaka vad man sänder ut. Einstein visste det. Det står tamejtusan till och med i bibelen "behandla andra som du vill att de ska behandla dig" (eller liknande, minnet är gammalt). Egentligen vet vi alla vad vi vill ha, vad vi vill få från andra och hur vi vill bli bemötta. Det konstiga är att det ändå krigas...

Religion, politik och affärer ska inte diskuteras inom familjen sägs det. Kanske är det klokt, kanske är det att stoppa huvudet i sanden. Kanske är det helt enkelt för familjefridens skull, och det kan inte alltid vara en dålig sak att släta över vissa saker och välja sina strider.

Hursomhelst är det för mycket att försöka skriva i potatismos. Det passar bättre med vad vi åt till lunch. Lax. Gott! Middag: k-bullar o makaroner. +ketchup.

Nu ska vi ut och skriva historia. Knalla ner till affärn och strunta i batterier.

Lyssna efter skratten i solen.

Daller/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0