Plukketi plukk

Kunde inte somna natten till igår igen, så jag la mig på soffan. Visade sig vara effektivt, för att istället för att vakna klockan sju som vanligt sov jag som en liten säl tills nio på morgonen. Då väckte älskling mig och frågade om jag inte skulle iväg till skolan. Halvt om halvt i sömnen svarade jag att det skulle jag inte, men vaknade sedan och satte mig upp med ett "eller?".
Klarvaken skuttade jag upp och kollade almanackan, nej det skulle jag inte. Började inte förrän ett.

Vaken och rask fick jag sällskap av älskling, SH och mini på morgonpromenaden och efter att ha ätit frukost och förberett inför seminariet var det dags att åka dit. Svamla en stund om tjänstemarknadsföring och bra vs dåligt bemötande och sen hem igen.

Jag var så galet sugen på äppelplättar så jag höftade ihop ett par ägg, lite mjölk och liite för mycket mjöl så pannkakssmeten liksom blev lite för tjock. Kärnade ur och skivade tre äpplen, doppade sedan skivorna i smeten och stekte i smör. Sedan var det bara att frossa i sig med socker och kanel. (KG provade även med kolasås, det smakade OK, men kändes helt fel.)

Efter det åkte jag med JW ut till Davidshyttan och promenerade runt byn medan vi pratade om allt möjligt. Det är så himla lugnt i Davidshyttan och det är alltid trevligt att ses så det var en mycket lyckad kompination trots snålblåst.

När jag kom hem från promenaden var jag så oerhört trött. Vi skulle se på Bolt, men jag somnade och sov istället hela filmen. Resten av kvällen gick i samma tecken. Däckad på soffan. Käkade förstås lite chips också som sköljdes ner med en kall öl. plus chokladpudding. Detox deluxe. Just ja, vi hann ju med Yesman också innan sängdags. 

Idag är det tänkt att jag ska sitta med böckerna hela dagen. Perfekt och motiverande när solen skiner som den gör utanför. Men det måste göras, och nu är en bättre tid än helgen eftersom jag gärna skulle vilja åka till hufvudstaden då. Borde kanske beställa biljetter?


Ett sätt att vara dryg på är att byta ut ett eller valfritt antal ord i en sång till bajs, alternativt bajsa om ordet i fråga är ett verb.

Tillåt mig statuera exempel:

melodi: Dansa i en ring, folkvisa.

"Bajsa i en ring,
bajsa i en ring.
Bajsa i en ring,
bajsa i en ring.
Bajsa alla, bajsa alla, bajsa alla i en ring.

Bajsa två och två,
bajsa två och två.
Bajsa två och två,
bajsa två och två.
Bajsa alla, bajsa alla, bajsa alla i en ring.

Bajsa tre och tre,
bajsa tre och tre...."

Ni fattar.

Lågt, enkelt men ack så enerverande och därmed även kul.

Så åtarr till plukket/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0